February 13, 2012

Barcelona prin ochii mei - 4 - Sagrada Familia

Să continuăm cu Antoni Gaudi, mai exact cu Sagrada Familia. Ei bine când am vizitat Sagrada eram supărată, mă durea capul, nu aveam chef de nimic şi îmi era tot una dacă vizitam ceva sau mergeam acasă. Din fericire Iulia a insistat să mergem şi bine a făcut. Cum am văzut-o mi-a trecut tot răul de pe lume şi orice supărare nu îşi mai avea sensul. Nu ştiam cum să setez aparatul mai repede şi să fac poze. Voiam şi să pozez, dar şi să intru să o văd, eram într-o stare tare faină. Deci la Sagrada Familia îţi trece orice supărare :)
La Sagrada Familia am ajuns cu un autobuz şi deşi mie aşa mi se părea firesc nu am văzut-o din prima. Ba chiar îi spuneam Iuliei că am greşit drumul :), dar nu aveam cum să îl greşim. Eram ghidată de o persoană care în ultimii 6 ani a străbătut Barcelona în lung şi-n lat. Sagrada era după nişte blocuri, iar ce vedeţi în prima fotografie a fost exact ce am văzut şi eu prima dată.
Din păcate nici o fotografie a Sagradei nu scapă de schele şi de macarale, dar biserica este foarte frumoasă. Nu degeaba este primul obiectiv turistic demn de vizitat în Barcelona.
V-am zis că nu mă mai opream de făcut poze, în timp ce Iulia îmi spunea că mai e o faţadă şi mai avem şi de stat la coadă la bilete... Eu prindeam unghiuri, zic eu, inedite...
Sagrada Familia cu o floare din fier
Aşa cum probabil ştiţi Sagrada Familia este neterminată. Cică prin 2030 ar fi gata, deci atunci voi reveni în Barcelona să o văd. Construcția a început în 1882, iar Gaudi a preluat proiectul în 1883 şi l-a continuat până la moartea lui în 1926. El a reuşit să facă doar o faţadă a bisericii, cealaltă fiind continuată de alti arhitecţi, iar diferenţele sunt mai mult decât evidente. Eu am să spun că faţada ce nu îi aparţine lui Gaudi este pătrăţoasă şi nu îmi place, deşi Alin spune că tocmai aia îi place...
Pentru că aveam deja părerea formată, fațada ce nu îmi plăcea nu apare nici în poze. Singura fotografie e cu această statuie.
Biletul de intrare costă 13 euro şi încă 3 euro în plus pentru a urca în turn.
Nu vreau să vă influenţez, dar părerea mea e că acei 3 euro au fost daţi cam degeaba. Asta e tot ce se vede din turn şi o scară în formă de spirală, pe care au am coborât-o foarte repede pentru că devenisem claustrofobă :(
Încă ceva ce se vede din turn
Poza cu "soarele în ochi"
V-am mai spus că Gaudi s-a inspirat din natură. Se zice că dacă stai în mijlocul bisericii şi te uiţi în sus, ar trebui să ai aceeaşi senzaţie ca atunci când te uiţi în sus într-o pădure. Nu ştiu dacă voi aveţi senzaţia asta, dar e foarte apropiată.
Un perete cu vitralii
Nu ştiu daca totdeauna prin vitralii intră soarele aşa, dar eu am fost pur şi simplu fermecată de lumina din partea stânga a altarului.
Evident că aparatul meu cu setările setărilor nu a reuşit să redea lumina din Sagrada Familia. Acestea sunt vitraliile prin care intra soarele.
Şi eu în poza colorată
Orga luminată prin vitralii. Am înţeles că orga ar fi fost înstalată în 2010 şi că are 1492 de tuburi
Din nou pădurea de copaci pietrificaţi
Deasupra altarului este acest con ce dă lumina naturală din biserică. Nu am observat nici o lumină artificială când am fost eu pe la 14 ziua.
Această uşă a stârnit o controversă între mine şi Iulia. Ea zice că ar fi catalană, eu zic că ar fi latină.
Până si fântânicile arată foarte bine
Faţada Nativităţii, construită de Antoni Gaudi
Un portocal lângă Sagrada Familia
În altă zi, mai precis într-o seară am venit să fac poze şi cu Sagrada noaptea.
Aşa arată Sagrada Familia noaptea
Măcar la atât foloseşte obiectivul meu, face cât de cât zoom
Sagrada Familia
În ultima zi am revenit la Sagrada Familia pentru a fotografia ţestoasa ce susţine coloana din centrul imaginii.
Aşa arată de aproape
Panoramă a interiorului Sagradei Familia
Panoramă a faţadei Nativităţii, Sagrada Familia
Informaţiile despre Sagrada Familia sunt foarte multe pe net, de aceea nu am scris aici un articol foarte documentat. Am preferat să vă faceţi o părere din fotografii, peste 30.
Raluca

2 comments:

Aliceee Traveler said...

Anul trecut intrarea era 11 euro, vad ca Barcelona devine din ce in ce mai scumpa!

Raluk said...

Stai sa vezi cand o sa o termine...
Eu venind din Dublin unde pe Guinness sau Jameson dai tot vreo 15 euro, intrarile in Barcelona mi s-au parut in regula ca pret. Daca ma gandesc la alte orase si mie mi se par cam mari :(