December 3, 2012

Totul e din ce în ce mai bine

V-am povestit de usturoi, dar Moldoveni fiind mi se părea normal să avem şi mămăligă. În Dublin mălaiul îl luam fără mari eforturi de la magazinele românești, dar în Luxemburg nu ştiu astfel de magazine. Știți că mă miram eu că la Cora, unde chiar găsești de toate, au 5 feluri de orez de sushi şi nici o urmă de mălai? Ei bine s-ar părea că ori românii au cotropit şi această zonă, ori italienii sunt mari mămăligari, ori celelalte nații de pe aici au şi ele în meniu mălaiul.
Întâmplarea a făcut să ajungem la Cora marți. Niciodată nu cred să fi ajuns la un supermarket aşa devreme în săptămână, dar aveam invitați, nu aveam timp să dezghețăm carnea, nu aveam nici bere, Cora e relativ aproape aşa că am mers. Şi cum căutam eu printre rafturi numai ce fix lângă orezul de sushi, pe care ajunsesem să îl urăsc, văd o figură familiară. Aveam brațele pline de produse, dar nu m-am abținut. Am luat trei pungi, să ne ajungă. Într-o clipă am modificat meniul care a inclus şi mămăligă şi desigur usturoi, iar invitații,  moldoveni, au fost cât se poate de încântați.
Aşadar de acum ştiu, dacă vreau mălai merg la Cora în timpul săptămânii, că în week-end locul acela de lângă orez era totdeauna gol :)
Raluca

4 comments:

corina said...

Hai ca încep și eu să mă pricep la postatul pe Blogger, dar și la șters postări aiurea.
Omul cât trăiește învață!
Eu am descoperit mălaiul pentru mămăligă PANZANI. Cică este produs în UE și distribuit de o firmă românească. M-a convins că avea scris într-o bulină ”gata în 3 min.”.
Când mă lovește pofta de o mămăligă pripită (nu știu dacă se mănâncă numai la olteni) găsesc raftul gol in ”Mega” tocmai la mălaiul instant.
Neplăcută senzație în capitalism.
Numai că în țărișoara noastră dragă, dacă nu este PANZANI, se găsește de TITAN, de BĂNEASA sau chiar unguresc.
De fapt am vrut să îți scriu că te-am descoperit anul acesta când îmi documentam o vacanță la Dublin și Irlanda. Am avut o vacanță frumoasă în primul rănd datorita companiei aeriene AerLingus care ne-a mutat locurile din avionul unde am avut rezervare, făcută cu 3 luni în avans și pe care am pierdut-o datorită unui tren german care a întârziat la Amsterdam cu 85 min, în avionul următor.
Nu știu câte companii aeriene mai au OAMENI ca cei de la AerLingus.
Mi-a plăcut Irlanda și mi-au plăcut irlandezii.

Raluk said...

Da legat de Air Lingus am scris si pe blog, in comparatie cu magarii de la Blue Air erau niste domni, iar pretul nu era cu mult mai mare. Eu am mers cu ei si in Barcelona, din Dublin si e cu totul altceva.
Ai apucat sa si iesi din Dublin? ca Dublinul e un oras frumos, da toata Irlanda e din povesti. Eu nu mai incetam sa ma minunez de cate ori mergeam pe undeva. Irlanda mi-a placut la nebunie. Sper candva in viata asta sa revin si sa fac turul Irlandei, mai ales ca stiu exact ce trebuie sa vizitez.
Am fost in week-end la Cora si raftul era iarasi gol. Cred ca toti cei care au in meniu malaiul isi iau serios asa ca mine :) Eu deocamdata am, imi vor trimite si parintii mei pachet de acasa, care va include malaiul si deocamdata sunt asigurata :). Nu stiu ce e aia mamaliga pripita, in Moldova se mananca o mamaliga tare. Noi nu o facem chiar asa tare, dar facem destul de des mamaliga :)

corina said...

Am mai vizitat: Howth, Dun Laoghaire, Kilkenny, Cork si Belfast.
Ne-am cazat la Ibis in Red Cow. Am prins un pret super 48eur. Cu mic dejun si transport pana in centru nu am ajuns la 40eur/pers. Cu bugetul am iesit bine.
Ne-am propus sa vizitam mai multe, dar au fost obiective la care nu ajungeai decat cu autocarul, iar noi am preferat trenul. Nici eu si nici sotul meu nu ne-am bagat la condus masina pe partea cealalta. Cu masina cred ca am fi vazut mai multe minunatii, dar si asa 10 zile au fost suficiente pentru a savura specificul irlandez.
Am vazut ca ai fost foarte curajoasa cu luatul carnetului de sofer in Irlanda. In Belgia cred ca problema condusului este mai usoara.
La mamaliga pripita fierbi apa, apoi pui malaiul in ploaie si mesteci continuu pana se intareste. Propriu zis este o mamaliga mai moale. Din cauza asta prefer malaiul PANZANI.Si la olteni se face mamaliga tare,dar se mai face si turta sau malai (un soi de mamaliga in care mai pui si faina de grau si o pui la copt in cuptor).
Hai ca deja salivez si mi-am adus aminte de bunica din partea mamei care facea o turta excelenta.
Eu cred ca multi mananca mamaliga pentru ca este recomandata in diabet.
In ultima vreme imi place mamaliga cu lapte de capra si mananc pana fac ”burta mare”. Asta cu burta mare am preluat-o de la o colega foarte pofticioasa. Cand mananca ceva ce ii place zice ” mi-a picat bine” sau cand mananca mult ”am facut burta mare”.

Raluk said...

Da ati vizitat ceva :) Bine in 10 zile chiar ai timp. Era si mai simplu sa inchiriati o masina, condusul in Irlanda e floare la ureche pe langa cel din Bucuresti sau observ acum chiar pe langa cel din Luxemburg. La inceput cauti schimbatorul unde nu trebuie, dar apoi e super simplu. Plus ca acolo nimeni nu iti taie fata, nu se prea conduce cu viteza, iar daca ai gresit drumul te lasa sa le intri in fata si sa mergi unde ai de mers, plus ca mie imi era frica sa nu intru pe contrasens, nu ai cum fizic, ai ori indicatoare ori chiar e ceva intre benzi si nu ai cum sa ajungi unde nu trebuie.
E bine de stiut acest hotel, ca si noi vrem sa revenim in Irlanda, macar in vizita.
Noi suntem mari mamaligari, practic mancam mamaliga la orice. Si eu am incercat sa fac din aia moale, da cand fierbe sare ca vulcanii noroiosi si nu imi place.
Asta cu burta mare nu o stiam, dar imi place. Pot sa o adopt? :)