October 25, 2011

Inundatii în Dublin sau Cum irlandezii mă uimesc din nou

De sâmbată pe la prânz a plouat până luni seara. A plouat normal, adică mie mi se părea că plouă în limite acceptabile pentru Irlanda. Nu am mai prins perioade aşa de lungi cu precipitaţii, dar nici nu eram aici anul trecut, deci de unde să ştiu eu cum o fi toamna irlandeză?
Ieri a stat ploaia doar cât să o duc pe Dea afară dimineaţa, a stat la modul că nu a mai plouat aşa tare, apoi a turnat toată ziua. Alin chiar îşi făcea griji că el merge destul de multişor pe jos de acasă până la autobuz şi invers.
În fine seara intru eu pe site-urile televiziunilor de aici şi ce să vezi... potop. Inundaţii devastatoare ar fi titrat ziarele, dacă am fi fost în România. Un centru comercial a fost inundat (eu habar nu aveam că e un mall asa aproape de mine), trenul-metrou a fost oprit în anumite staţii, iar pe la noi inundaţiile eram destul de mari. Şi ca omul cu microbul în sânge, hai să vedem ce e pe stradă. Am luat-o pe Dea, că oricum trebuia să o duceam afară şi am plecat pe promenadă, unde cică era apa până la stradă. Şi într-adevăr erau inundate porţiuni de drum, trotuare şi o parcare mai mare, dar ne-am dat noi seama că apa nu venise din mare pentru că promenada era aproape uscată, cât de uscată poate fi după două zile de ploaie...
Mai târziu, tot de pe site-uri, am aflat că nu marea s-a revărsat (deşi a fost flux pe la 10 noaptea) ci canalizările nu au mai făcut faţă debitelor mari. Cică ar fi plouat cât plouă de obicei într-o lună, în doar 6 ore... Debitele au fost mari, canalele erau înfundate cu frunze şi logic apa a luat-o la vale pe străzi spre mare....
Dea uitându-se la promenada inundată pe locul pe unde se scurgea apa de sus spre mare...
O parcare de la marginea promenadei
Restaurantul de unde mi-am luat chiar vineri mâncare indiană avea un fel de baricade în uşă...
Locul unde apa de pe stradă a spart o bordură ca să curgă spre mare şi o maşină abandonată în stradă
Cam asta e fost aseară. Ne-am învârtit să dăm şi noi o mână de ajutor, dar am înţeles că situaţia pe Clontarf era mai puţin nasoală ca în Dumdrum un cartier chiar mai sus de Clontarf, deci mai departe de mare, unde era centrul comercial inundat şi unde pe străzi se putea circula cu barca...
Dimineaţă, la plimbarea Deei, mă aşteptam ca apa de la inundaţiile din oraş să se fi întâlnit cu cea de la flux şi pe Clontarf să nu se poată circula.
Ştirile spuneau ceva de un poliţist mort prins de inundaţii în timp ce încerca să ghideze maşinile să evite inundaţia, că mall-ul inundat va fi închis azi şi că mai multe magazine sunt de asemenea închise tot din cauza inundaţiilor.
Numai că parcarea, ieri seară inundată, acum era aproape curată, ba mai mult erau deja maşini parcate acolo
Zona unde a spart şuvoiul de apă bordura şi unde aseară era maşina abandonată
Promenada, curată şi plină de biciclişti
Restaurantul indian era închis, dar poate aşa e închis în fiecare zi şi nu mi-am dat eu seama sau poate făceau curăţenie după inundaţii, cine ştie...
Şi în tot acest timp, adică de aseară până dimineaţă a plouat destul de tare... Cum au reuşit să scoată apa de pe stradă şi în acelaşi timp să nu umple prea mult golful care dă în mare, chiar nu ştiu...
Acum e deja soare şi toate posturile de radio şi TV irlandeze s-au reorientat spre campania electorală pentru prezidenţiale. Aporpo alegerile sunt joi...