March 29, 2011

Irlanda - Castelul Malahide

Chiar dacă am vizitat Castelul Malahide în prima zi l-am lăsat mai la final pentru că nu e în Dublin, e în Malahide şi pentru că mi-a creat cea mai puternică impresie. Nu spun că am fost dezamagită de Castelul din Dublin, dar după Malahide mă aşteptam la mai mult...
Din Dublin am ajuns în Malahide cu un autobuz normal, adică nu cu o cursa specială ci pur şi simplu cu un autobuz care circulă prin Dublin, dar ajunge şi la Malahide. Alin zice că am plătit în jur de 2 euro, pentru că în Dublin plăteşti autobuzul în funcţie de numărul staţiilor. Şi 2.30 e cel mai mult. Cel mai ieftin bilet e 1.20 şi mergi cu el 5 staţii. Preţul biletelor se poate afla uşor la şofer...îi spui unde trebuie să ajungi şi face el calcului, doar că aşa cum v-am mai spus şoferul nu dă rest, deci cam trebuie să umblaţi cu mult mărunt la voi.
Castelul este înconjurat de un foarte mare parc aşa că autobuzul vă lasă la una dintre intrări. Oricum parcul este de fapt o grădină botanică şi aveţi ce vedea, plus că sunt unii (mai puţin eu) cărora le plac plimbările prin parc:D
Asa cum v-am spus vizitam castelul în prima mea zi în Irlanda şi pentru mine a fost un şoc vremea. Deşi după standardele mele eram îmbrăcată bine, îmi era frig. Numai că pe pajistea din faţa castelului am prins câteva raze de soare şi ne-am apucat să ne pozăm.
Aşadar Castelul a aparţinut Familiei Talbot şi a fost locuit până în 1975. Ultimul descendent al acestei familii, cea care a şi vândut castelul statului irlandez a murit în 2009.
Castelul are câteva camere pe două etaje şi în aceste camere puteţi vedea stilul de viaţă al nobililor irlandezi. Pe mine m-a uimit că la început, pe la 1100, castelul a fost folosit ca fortăreaţă pentru familia Talbot, iar noaptea pentru a se feri îşi băgau chiar şi animalele la parterul castelului.
Bine probabil cea mai cunoscută povestire este cea pe care o aflaţi într-o sală mare cu o masă mare pe mijloc, unde au luat micul dejun într-o dimineaţă 14 membri ai familiei Talbot ca până seara să fie morţi cu toţii în Bătălia de la Boyne.
Per total mie Castelul Malahide mi-a plăcut, poate şi pentru că era primul lucru vizitat, poate şi pentru că am prins timp frumos...nu ştiu...
Biletul de intrare costă 7.5 euro de persoană, iar de la magazinul castelului mi-am luat cartea cu Dublin din seria celor TOP 10 pe care nu am găsit-o în România, deci un alt motiv de bucurie...
În cadrul muzeului de la Castelul Malahide se pot vizita un muzeu al păpuşilor şi unul al trenurilor în miniatură, numai că ambele erau închise când am ajuns eu. Mi-ar fi plăcut să le văd:D

4 comments:

Cippy (Anti-Plicti) said...

offtopic: felicitari pentru adresa. ma bucur ca ai reusit. ai reusit chiar mai bine decat mine, care a trebuit sa trec pe wordpress :) o sa-ti modific indata adresa la mine in blogroll. bafta in continuare!!

Raluk said...

Pai nu am reusit...am facut un artificiu...am redirectat blogul pe pagina mea, deci sunt inca in blogger, doar ca atunci cand tu te duci pe adresa blogului esti trimis direct pe dichisuri.ro... cel putin asa am inteles eu. Si am fentat, deocamdata, faza cu hostingul pe care nu am reusit sa il pricep nici la momentul asta:D
Mersic mult pentru blogroll:D...noi cand ne mai adunam?

Cippy (Anti Plicti) said...

pai asa as fi vrut si io dar n-am stiut cum, lol. scapam de hosting dar am inteles ca nu se poate. deci cine te-a ajutat, a stiut mersul. pai tre' sa ne adunam. momentan sunt bagat in 2 joburi dar o rezolvam ca mi-e dor si mie de voi.

Raluk said...

Pai macar atat, daca tot stau cu un informatician. Treaba era oricum simpla pentru ca era o optiune in blogger. Eu sper sa rezolv cat de curand cu hosting si tot tacamul...dar mai astept.
E musai sa ne strangem mai multi sa mai vedem ce facem si pe unde am mai ajuns:D...doua job-uri zici...unii sunt mai norocosi decat altii:D...