December 10, 2010

Veneţia - Siena - Florenţa - Sfaturi, preţuri, comentarii...

Voi începe cu preţurile pentru că am văzut că postarea similară din concediu este cea mai vizualizată postare de pe acest blog. Chiar dacă în mare preţurile le-am mai publicat de-a lungul postărilor le voi relua şi aici.
Aşadar: trenul de la Veneţia la Florenţa, doar dus costă 21 de euro, iar întors 42. Diferenţa se explică prin tipul de tren. În Italia sunt trei tipuri de trenuri: Eurostar, echivalentul Intercity la noi, care merge mai repede, dar şi costă aproape dublu, a doua categorie, Intercity, echivalentul rapidurilor la noi, care face cam cu o oră mai mult şi costă jumătate cât Eurostar şi la final trenurile Regionale care fac dublu ca timp faţă de Eurostar, dar costă până în 10 euro, depinde de distanţă. Dacă nu aţi priceput nimic din ce am scris mai sus aici este un link ajutător. Aici puteţi face rezervări online sau puteţi găsi rutele şi preţurile trenurilor. La rezervările online tot ce vă trebuie este numărul rezervării pentru că vă găseşte conductorul pe un dispozitiv. Deci nu trebuie să printaţi nimic de acasă.
Din aeroportul Treviso eu am luat un autobuz până în Piaţa Roma din Veneţia. Costă 5 euro şi face cam o oră. Există şi trenuri, dar gara era mai departe de aeroport şi am preferat să nu mai fac efortul. Biletele la autobuz se găsesc chiar în aeroport. Firma se cheamă ATVO şi are autobuze albastre. De asemenea din Piaţa Roma se pot lua bilete la aceeaşi firmă, tot 5 euro până la Treviso aeroport, iar casa de bilete e lipită de parcare, deci nu este cum cobori de pe ultimul pod...
Din Piaţa Roma eu am preferat să merg pe jos până la gara din Veneţia, aproximativ 500 de metri şi să iau vaporetto de acolo. Vaporetto se poate lua şi din Piaţa Roma, doar că eu nu am depistat staţia. Autobuzul acvatic costă 7 euro indiferent de staţia la care vrei să ajungi. Din Feroviaria până în Piaţa San Marco sunt vreo 8 staţii. Atenţie toate biletele de vapor se validează la nişte maşinării în staţie. Eu nu l-am validat, dar pentru că eram turist şi am zâmbit frumos am fost iertată... Nu vă recomand să faceţi acelaşi lucru...
În Veneţia eu am vizitat Basilica San Marco 9 euro, dar se plătesc separat în funcţie de ce doreşti să vizitezi şi Turnul clopotniţei 8 euro. Aici am gasit cele mai complete informaţii despre ce e de vizitat în Veneţia, cu tarife, orar şi tot tacâmul. De asemenea vă rcecond din nou ghidurile pe oraşe de la Editura Litera. Foarte folositoare... Eu una dacă aş avea mai mult timp de pierdut prin Veneţia aş vizita şi Palatul Dogilor şi aş face excursii pe insulele Murano şi Burano, dar asta e strict părerea mea.
În Veneţia, dacă ajungeţi, cele mai frumoase suveniruri sunt cele din Murano, care cică sunt şi mai ieftine în acea regiune. Sfatul meu e să căutaţi târgurile care leagă Piaţa San Marco de Podul Rialto. Acolo sunt ceva mai ieftine. Eu am preferat magazinele care făceau bijuterii pe loc pentru ineditul situaţiei. Tot la obiecte de murano eu am descoperit că sunt mai ieftine cu cât te îndepărtezi de San Marco şi te apropii de gară sau de Piaţa Roma. Şi cred că aceeaşi regulă se aplică şi altor suvenire gen magneţi, insigne sau ce vă mai trece vouă prin cap.
Tot în Veneţia vă recomand hotelurile din apropiere de San Marco. Eu am găsit cu până în 40 de euro cu mic dejun inclus. De obicei eu caut hoteluri care acceptă câini, chiar dacă nu mergem cu Dea. E un moft de-al meu. În Veneţia am văzut că nu se plăteşte suplimentar pentru câine, dar sfatul meu ar fi să nu vă luaţi petul cu voi. Va fi obositor şi stresant în primul rând pentru el. Nu prea există verdeaţă, iar pe unde există trebuie să strângeţi...
În Florenţa am vizitat Casa lui Dante - 4 euro şi Palatul Vechi - 10 euro. Pentru biserici în general nu se plăteşte. Biletul de autobuz în Florenţa este 1,20 de euro pentru 90 de minute, timp suficient să ajungeţi unde aveţi nevoie. Tot în aceste 90 de minute puteţi schimba autobuzul cu acelaşi bilet.
În Siena am vizitat oraşul per anasamblu. Merită Piaţa în formă de Scoică. De asemenea intrarea în biserici nu se plăteşte. Noi am luat autobuzul de la gară până aproape de centru, 1 euro. Se poate merge şi pe jos, cam 15 minute, dar când ai de vizitat tot pe jos un oraş întreg cu dealuri, suişuri şi coborâşuri, parcă alea 15 minute la 1 euro merită.
Trenul de la Florenţa până la Siena a costat 6 euro, era regional şi a făcut cam o oră şi 20 de minute. De asemenea sunt trenuri din oră în oră de la Florenţa la Siena şi invers...
În Fiesole am vizitat muzeul cu 10 euro. Am ajuns acolo cu autobuzul din Florenţa, tot cel de 1,20 euro pentru 90 de minute. Cred că e autobuzul 27, dar s-ar putea să mă înşel...
În Siena se găsesc magazine cu suveniruri mai peste tot. Eu mi-am luat din Piaţa Centrală, dar am găsit un fel de magazine cu 1 euro care aveau magneţi drăguţi. Şi aveau şi o grămadă de decoraţiuni de Crăciun, dar din păcate bagajul era mic şi oricum globurile erau fragile... Tot în Siena am mâncat cam cu 12 euro la un fast food chinezesc un meniu cu orez de mi-a ajuns o zi întreagă. Astfel de fast food-uri se găsesc peste tot, în schimb nu au în meniu nimic din ce ştim noi că se găseşte în astfel de restaurante în România.
La capitolul mâncăruri îmi pare rău, dar nu vă pot ajuta mai deloc. Pentru că sunt la dietă am mâncat iaurturi şi ciorbe la prietenii mei. Am avut voie şi mici scăpări gen o pizza sau paste pe zi, dar am preferat dulciurile. Şi ca să vă liniştesc nu m-am îngrăşat deloc în săptămâna din Italia.