December 8, 2010

Fiesole - oraşul cu cea mai frumoasă panoramă a Florenţei

Dacă ajungeţi vreodată în Florenţa este păcat să nu vizitaţi orăşelele din aproapiere. Data trecută am fost la Pontassieve şi la Fiesole, dar toate obiectivele turistice erau închise. Era cumva firesc pentru că am fost pe 31 decembrie. Acum am ajuns în Fiesole şi am vizitat cam tot ce era de vizitat. Am avut şi noroc pentru că după trei săptămâni de precipitaţii am prins patru zile cu puţină ploaie şi aia doar seara sau dimineaţa când nu mergeam eu nicăieri.
Pentru început am vizitat complexul muzeal, care include muzeul din fotografie, un amfiteatru roman, băi romane şi ziduri rămase de la etrusci. De fapt Fiesole este o veche aşezare etruscă. Prima atestare documentara a oraşului provine din anul 283 îH când oraşul cunoscut ca Faesulae a fost cucerit de romani.
În secolul 14 nobilii din Florenţa şi-au cumpărat vile în acea localitate, iar într-una dintre aceste vile a trăit Giovanni Boccaccio.
Dar să revenim la muzeu. El aşa singur nu prea m-a impresionat, deşi am avut parte de ghid propriu şi de o pisică ce s-a ţinut peste tot după noi. Impresionant este însă amfiteatrul, parte a unui teatru roman, care încă se mai foloseşte pentru diverse manifestări.
Zidurile etrusce pe care din păcate le-am fotografiat dar nu au ieşit clare se văd încă dinainte de intrarea în muzeu. Cele din imagine sunt romane, zidurile etrusce erau cu cărămizi mai mari şi aşezate neregulat.
V-am spus că am avut parte de vreme bună şi chiar am văzut şi curcubeul.
De fapt s-a întâmplat ceva ciudat. Am văzut curcubeul de două ori în două zile diferite. În Fiesole şi în Veneţia. Aşteptam să decolăm într-un final după ce vremea de la Bucureşti se mai îmbunătăţise şi aşa din senin a apărut curcubeul pe aeroport. Eram în avion, am decolat şi am trecut cumva pe lângă el.
Curcubeul şi teatrul roman în Fiesole
Ghidul meu prin muzeu şi în interior şi în exterior
Turnul Catedralei din Fiesole
Dealurile Toscanei
Din nou Turnul din Fiesole
Apoi dacă din piaţa centrală urci pe lângă catedrală ajungi într-un loc de unde se vede foarte bine toată Florenţa.
Am pus poza pentru că surprinzător mi-a ieşit foarte clară
Din nou panorama Florenţei
Interiorul Mănăstirii Franciscane ce se poate vizita. Am văzut chiliile călugărilor şi locul unde Sf. Francisc hrănea păsările.
Dacă vă plac astfel de locuri trebuie să vă spun că în Fiesole sunt mai multe: relicve, locuri pe unde au trecut sfinţi şi biserici. Găsiţi mai multe informaţii aici.
Fiesole de sus de la Mănăstirea Franciscană
Piaţa centrală din Fiesole, locul unde vă lasă autobuzul dacă veniţi cu acest mijloc de transport din Florenţa.