July 23, 2010

Praga - Oraşul vechi, Trunul Primăriei şi Podul Carol

Ziua următoare am dedicat-o în întregime rătăcirii pe străduţele oraşului vechi. Am bântuit străzile, am mâncat pe la cate o terasă, am făcut multe poze şi am vizitat tot ce ne ieşea în cale. Nu am ocolit nici magazinele cu suveniruri... Am reluat traseul de la staţia de metrou Namesti Republiky. Trebuie să vă spun că metrourile merg foarte bine şi în general oraşul e gândit ca gura de metrou să fie foarte aproape de obiectivele turistice. Şi turiştii nu lipseau. În oraşul vechi la terase una sau două mese erau ocupate de localnici restul turişi...e mult şi nu cred că putem compara cu Bucureştiul unde în afară de centrul vechi găseşti turişti foarte rar.
Aşadar Turnul Pulberăriei, de această dată pe lumină... Pe sub turn trec maşinile, iar turnul poate fi vizitat. Pentru că ştiam că vom vizita turnul primăriei nu l-am mai vizitat şi pe acesta...
Cum se lărgeşte strada care trece pe sub Turnul Pulberăriei într-un colţ în stânga este această casă. Casa Madonei Negre. Ei spun că este una dintre cele mai frumoase clădiri cubiste din Europa. Cum nu mă pricep la fenomenul ăsta mă abţin. Pentru cei interesaţi casa găzduieşte un muzeu permanent dedicat cubismului...
Turnul Primăriei cu ceasul
Acesta este momentul despre care vorbeam într-o postare anterioară când vă povesteam că eram la o terasă şi ne-au înconjurat curioşii dornici să vadă ce face ceasul la fix. Pentru că toţi stăteau departe de turn am prins momentul când am putut face o poză fără să mai fie altcineva în cadru...
Cumva în spatele primăriei este Biserica Sf. Nicolae. În Praga există două biserici cu acelaşi hram, aparent la fel, construite de acelaşi om. Cea de mai sus se află în Piaţa Oraşului Vechi. Deşi iniţial a fost biserică ortodoxă acum este husită.
În Praga prin partea veche a oraşului nu ai cum să te plictiseşti. Sunt foarte multe clădiri ce merită admirate şi fotografiate. Dacă le-aş fi pus pe toate cred că aveam ce scrie vreo trei săptămâni de acum încolo. Practic eram numai cu ochii pe sus, noroc cu Alin care mă mai trăgea de mânecă... Noi, din cauza banilor puţini, am ales să căscăm gura şi să nu ne înfundăm în muzee ca la Viena. Poate tocmai pentru că în Praga mi-aş dori să mai ajung. Am vizitat şi muzee şi am intrat în toate bisericile şi curţile interioare posibile...asta ca să nu vă panicaţi...
Casa Municipală (e o traducere extrem de simplistă) este legată cumva de Turnul Pulberăriei şi a fost decorată de artişti cehi printre care şi Alphonse Mucha un artist pe care l-am redescoperit la Praga şi al cărui muzeu l-am vizitat, dar despre artiştii pe care i-am desoperit în vacanţă am să vă vorbesc într-un post special...
Vitraliile sunt la intrarea principală şi au fost proiectate de Mucha...
Monumentul lui Jan Hus
Din câte îmi mai aduc eu aminte, noi la istorie, am învăţat că acest Jan Hus a fost un eretic care a fost ars pe rug pentru că a încercat să reformeze biserica. Cehii spun că este marele lor erou naţional, dar chiar şi ei au părerile împărţite. Am văzut ghizi care nu mai încetau să îl laude şi ghizi care spuneau că husiţii au făcut doar ravagii şi că monumentul de mai sus nu e al lui Hus pentru că el era mic şi gras...
Trebuie totuşi să vă spun că mişcarea husită s-a înfiinţat după arderea pe rug a lui Jan Hus, iar în timpul războaielor husite au fost distruse multe monumente din Praga şi împrejurimi...
Din nou Sf. Maria din Tyn. Dacă măriţi poza veţi vedea o icoană cu Fecioara Maria aurită. Cică ar fi fost făcută din "cupa de împărtăşanie husită" topită
Turnul Pulberăriei văzut din Turnul Vechii Primării
Biserica Sf. Maria din Tyn văzută din Turnul Vechii Primării
Cele mai ieftine terase sunt cele din faţa bisericii. Toată Piaţa Veche e plină de terase, de cele mai multe ori pline...
La fel monumentul lui Jan Hus
Biserica Sf. Nicolae
Castelul din Praga şi Catedrala Sf. Vitus
O grămadă de turnuleţe nici unul la fel cu celălalt
Noi doi în Turnul Vechii Primării cu Praga în spate
Casa asta frumoasă găzduieşte un hotel şi un restaurant. Hotelul VJ Rott. Surprinzător dar tarifele nu sunt chiar foarte mari...
Catedrala Sf. Vitus oglindita în Vltava
Aici eram pe Podul Carol şi Alin făcea poze. Aşa că eu căram geanta mea, geanta aparatului, sticla de apă, ghidurile şi o punga cu care îmi făceam vânt...el doar făcea poze cu obiectivul lui scump şi prost...
Capătul din oraşul nou al Podului Carol. După cum vedeţi ne-a prins noaptea pe drumuri. A fost o zi plină în care cred că am făcut şi puţină insolaţie. Următoarele zile am ieşit din Praga în nişte excursii...da despre ele mâine...