July 15, 2009

Concediu - Târgu Neamţ - Cetatea Neamţului - Ziua 7

V-am spus eu că mă duc la Cetatea Nemţului? V-am spus, m-am dus. Habar nu am avut că a fost închisă şi renovată şi că acum seamănă cu Tower of London, ca gândire şi amenajare. Şi ca un făcut s-a deschis sau redeschis publicului cu fix o săptămână înainte să ajung eu acolo. De fapt sincer vă spun că habar nu mai aveam cum arată. Vă spusesem doar că acolo am fost făcută pionieră, deci de pe la 10 ani nu o mai văzusem. Noroc cu două vederi de genul "înainte-după" că mi-am făcut o idee cam cum arăta. Şi de asta pot spune că acum este mult mai faină. Dacă ma întrebaţi pe mine, aş fi delimitat clar ce e renovare şi ce e structura iniţială, dar merge şi aşa, mai ai cu ce să îţi ocupi timpul între două încăperi. Căci da, acum Cetatea Neamţului are încăperi. Eu una nu îmi aminteam să fi avut înainte. Sunt reconstruite Sala Tronului, Camera Plăieşilor, Bucătăria, Visteria şi Cămara. Arată foarte bine ce să mai lungim vorba. Vă recomand să o vizitaţi sau revizitaţi.
Aşa. La Anca în curte e musai de mers, la Pensiunea Anca. Am profitat de câteva clipe libere şi am făcut cu Alin un shooting dimineaţa pe răcoare...
Cum spuneam, Cetatea Neamţului. Are podul ăla pe care mi-l aminteam de mică, numai că îmi închipui că şi el a fost refăcut
Cam aşa arată Cetatea la prima vedere cum s-ar spune. Am urcat un deluşor ca să ajungem la ea, un deluşor mic de vreo 20 de minute. Apoi podul. De fapt apoi câinii care au lătrat-o pe Dea şi apoi podul.
Eu cu Dea la Cetate. Intrarea se plăteşte sus şi este 5 lei.
Eu cu Irina şi Dea în Cetate
De sus de la "balconul" ăsta se vede foarte frumos Târgu Neamţ şi Humuleştiul şi Ozana şi Agapia şi alte localităţi pe care sincer nu le mai ştiu
Vă spuneam că Cetatea are acum camere în care normal că nu puteam întra cu Dea. Aşa că eu şi Alin făceam cu schimbul, cine ţine câinele. Aici eu cu Dea fotografiate din interior.
Cum stăteam eu cu Dea am văzut pe cer un peşte. Nu vi se pare că e peşte. Şi apropo, de la soare niţel m-am insolat, da parcă la munte insolaţia e suportabilă.
Eu şi Irina printr-un fost crenel
Am văzut în vederea de care vă spuneam la începutul postului că aceste creneluri erau în interior şi atunci când cetatea nu fusese renovată. S-ar putea totuşi să nu fie tocmai creneluri...
Cetatea Neamţului din curtea exterioară
Noi trei cu Cetatea Neamţului
Cetatea fotografiată de pe pod
Seara pe lângă nelipsitul poker am făcut shooting la râul din faţa pensiunii. Asta mi se pare cea mai reuşită

4 comments:

Anonymous said...

Se pare ca ai avut un concediu minunat. Imi e dor si mie de munte si de cetatile si manastirile romanesti.Iar poza in care tu si Dea sunteti fotografiate din interior e ff draguta, zici ca Dea zambeste!:)

Am uitat sa spun ca este de apreciat faptul ca prezinti aceste locuri in detalii. Cu siguranta le va fi de folos tuturor ce trec pe aici:)

Adriana!! Am uitat sa semnez. Scuze pt scrierea sacadata:)

Raluk said...

În primul rând scuze că am să îţi răspund o singură dată la tot. Apoi să ştii că pe timp de criză, da zic eu că oricând, o excursie la mănăstiri şi la munte e bună. Noi am cheltuit cu vreo 15 milioane mai puţin decât ne plănuisem şi te rog să mă crezi că nu ne-am refuzat nimic. Mi-ar fi plăcut să mergem pe o insulă că sunt o grămadă de oferte, dar am ales o vacanţă cu prietenii în locurile copilăriei. A fost de o mie de ori mai fain decât să mă prajesc pe o insulă la soare.
Apoi, scriu cu aşa de multe detalii pentru că mă citesc părinţii mei, cu care nu apuc să vorbesc şi să le povestesc. De asta pun şi poze cât mai multe şi mai mult decât mi-aş dori poze cu mine şi Dea şi Alin. Mai pun şi preţuri şi recomandări pentru toţi cei care, ca şi mine, caută pe net detalii despre zonele în care se duc şi nu găsesc nimic. Sper să fiu şi utilă şi plăcută în acelaşi timp. Işi mulţumesc că mă citeşti şi mă comentezi.