June 10, 2014

5 zile în Dublin

Dragilor,

motivul absenței mele de pe blog este unul drag mie. Am fost la Dublin. Noi mergem la Dublin ca acasă, aşa că nu mi se pare necesar să vă mai scriu în detaliu ce am vizitat pentru că de fapt nu am vizitat nimic. Am avut în plan să merg într-o excursie, dar plecarea la 6.30 dimineaţa m-a dat rău peste cap, aşa că nu am mai plecat. Ce vă pot spune despre Dublin sunt impresii. Ne-am vizitat prietenii, am mai rezolvat nişte acte, ne-am plimbat prin locuri cunoscute sau mai puţin cunoscute.
Per total Dublinul l-am găsit schimbat. Nu fundamental. Clădirile sunt tot acolo, centrul e tot acolo, dar per total schimbat. E şi normal, nici un oraş nu stă neschimbat atâta vreme. Nu pot spune dacă schimbat în bine sau în rău, dar schimbat faţă de ce ştiam eu. Poate e mai bine aşa, poate încet, încet se produce detașarea şi poate încet realizez că viața mea e aici şi nu mă tot gândesc "ce ar fi fost dacă..."
Să o luăm cu începutul, așadar. Cei care au dat deja LIKE paginii de fb. a blogului ştiu cam ce am făcut şi pe unde m-au purtat pașii. Am să încerc totuşi să pun şi poze noi.
Prima schimbare, mi se pare una super bună, e că în autobuze există net gratuit wifi. Eu pot sa spun că în autobuz îmi rezolvam toate mailurile, încărcam toate pozele pe fb. Am şi mers o grămadă cu autobuzul pentru că am stat undeva în sud, da chiar sud, se vedeau de aproape munții. A fost fain că sudul Dublinului este o zonă necunoscută mie. Cică ar fi zona mai bună a Dublinului. Aşa o fi, însă şi Clontarf, unde stăteam noi în nord e o zonă bună, deci nu prea pot face comparații. E drept că după ce am plecat din Dublin am auzit tot felul de blestemății legate de nord, dar eu una nu le-am văzut. Poate nu le-am văzut tocmai pentru că Clontarf e o zonă bună.
Revenind la net pe autobuz mi se pare super. Da nu ştiu cât de sigur e şi cine mi-a mai citit mailurile, da atâta timp cât nu am făcut tranzacții bancare pe wifi, zic că sunt în regulă.
Apoi o altă chestie bună, net wifi gratuit în pub-uri şi în Starbucks. De Starbucks deja ştiam, da nu şi de pub-uri. Şi diferit de Luxemburg unde trebuie să ceri parola pentru wifi sau unde trebuie să o cauți pe lângă bar sau pe vreun pliant, în Dublin căutai rețeaua wifi şi intrai pe net. E drept că wifi din pub-uri era mai prost şi greu urcai o poză pe fb., dar era.
Astea sunt de bine, de mai puţin bine erau preţurile, mari. S-a scumpit şi autobuzul. Eu din centru până în Blanchardstown dădeam 2.65 pe bilet, acum e 3 euro. Apoi am înţeles că s-au scumpit chiriile şi per total la magazin mi s-a părut mai scump.
Şi apropo de magazine, fie m-am dezobişnuit eu, fie s-au schimbat. TK Maxx arăta ca un second-hand. Ştiam că dublinezii fac ravagii la cumpărături şi că după 12 magazinele arată ca după o tornadă, dar nu mă aşteptam la haine boțite, haine ce se vedea că fuseseră târâte pe jos, la mărimi greșite şi în general la lipsa mărfurilor de pe rafturi. E drept că am plecat cu sacoșa plină, e drept că ce am căutat am găsit, dar magazinul mi s-a părut urâcios. Bine că totuşi TK Maxx exista, însă magazinul meu preferat de mărgele vindea acum pantofi, la magazinul de hand-made erau alte lucruri decât cele cu care eram eu obișnuită, magazinul de electronice nu mai avea nimicuri de 1 euro lângă casă, magazinele de 1 euro aveau numai prostii (în apărarea lor cred că totdeauna au avut doar prostii, doar că acum le-am remarcat şi m-am oprit să le mai cumpăr), până şi Pennies ala din centru era schimbat şi ce am văzut eu pe net ca fiind super şi m-am dus glonț să îmi iau, erau de fapt nişte tinichele în culori fistichii, la Monsoon era Accesorize, la Disney erau figurine dintr-un desen animat pe care eu nu îl cunosc, iar de la Debenhams nu mi-am luat mai nimic pentru că nu am găsit mai nimic pe gustul meu, ca să nu mai spun că preţurile la Debenhams erau până la cer de mari.
Şi cea mai mare schimbare, Molly Malone nu mai era la locul ei. A fost ridicată pe 1 mai, acum era la curățat şi apoi va fi mutată în Centrul Turistic de pe Suffolc Street.
Grafton era în reparații. Am înţeles că vor să unească liniile de tramvai din nord cu cele din sud şi că de aceea există mai multe lucrări în centru şi de aceea au mutat-o şi pe Molly. Eu una nu ştiu dacă în Dublin am mers în total de 5 ori cu tramvaiul, dar presupun că e o treabă bună. Oricum Dublinul are un sistem de transport în comun brici faţă de ce văd eu pe aici. În continuare se stătea la coadă în staţia de autobuz, în continuare autobuzul venea la ora indicată pe net şi nu la ora la care dorește șoferul.
Faza e că te obișnuiești aşa de repede cu prea binele, că atunci când ţi se ia devii revoltat. De exemplu autobuzul din Charleroi a plecat cu 17 minute întârziere pentru că șoferul era un mocăit. Şi nu ar fi fost nimic dacă înainte de asta nu am fi alergat ca nebunii prin aeroport să îl prindem (pentru că alţi mocăiți vorbeau între ei de ce mai fac copii în loc să verifice pașapoartele), ca mai apoi să stăm 17 minute să ne uităm la el cum în cea mai mare plictiseală verifica bilete, fuma o țigară sau abia se mișca să închidă compartimentul de bagaje, timp în care el deja era în întârziere. Latinii ăştia sunt ceva de speriat...
Da ştiu, veţi spune că schimbările sunt nimicuri, da erau nimicurile mele, şi acum nu le-am mai găsit. Pe mine, una, m-a ajutat, aşa cum vă spuneam, la detașarea de Dublin. Va rămâne pentru totdeauna unul dintre oraşele mele favorite, dar mi-a intrat în cap că eu în Dublin voi fi doar turist şi nimic altceva.
În schimb plaja Malahide era la locul ei şi era la fel de frumoasă cum o ştiam eu. Asta m-a mai liniștit şi plimbându-mă singură pe plajă, mi-am mai pus ordine în gânduri :)
Cam asta am avut de zis, acum să pun şi poze :)
Verdele irlandez
Eu cu mega macul
Mega macul de aproape
Mega macul într-o lumină faină
Centrul Dublinului şi Temple Bar pe la 11 dimineaţa
Ha'penny Bridge
În Dublin totdeauna să vă uitaţi în sus
Liffey văzut din autobuz
Un stâlp de iluminat vechi pe lângă care am trecut de o mie de ori, dar l-am remarcat doar acum
Magazine mai noi sau mai vechi şi locul lăsat liber de statuia lui Molly
Magazinul Disney
Temple Bar mai pe seară
Pub Crawl în Temple Bar
Mega macul, varianta roz, lângă Malahide Castle
Stand de ziare cu stil, la Malahide Castle
Un candelabru ingenios, tot la Malahide Castle
Ruinele de la Malahide Castle
Castelul Malahide şi o domnișoară ce poza
Eu admirând ruinele
Plaja Malahide
Portul Malahide şi orașul văzute de pe plajă
Eu admirând peisajul
Estuarul
Un cățel murdar
Eu pe plaja Malahide
Tot eu
Noi pe plaja Malahide
Floricele galbene şi cer albastru
Din aeroport
Am avut timp să facem poze la avioane, să batem toate magazinele şi chiar să descoperim o marcă noua de whiskey. Chiar mă întreb cine îşi cumpără pește de la duty free?
Cam asta a fost. Eu una abia aştept să mă reîntorc în Dublin.
Dacă v-a plăcut vă aştept cu un like pe facebook.com/Dichisuriro
Raluca

3 comments:

Maria50+ said...

Buna Raluca,sunt in Dublin si te asigur ca Molly Malone e la locul ei :D

Raluk said...

Ma bucur ca esti in Dublin si ma bucur ca Molly e la locul ei. Insa in iunie cand a fost scris articolul la care ai comentat tu nu era la locul ei, iar stirile din ziare ziceau ca nici nu va mai fi vreodata pentru ca pe acolo urma sa treaca liniile de tramvai.

Ba chiar as indrazni sa te contrazic. M-ai facut curioasa asa ca am cautat pe net. Uite ce am gasit

Locul ei, la care ma refer eu si unde o stiam de mult era in capatul strazii Grafton. Acum e in fata centrului turistic, asa cum am si scris in postare. Se pare ca va sta acolo cel putin 2 ani.