March 8, 2009

Londra fara instructiuni de folosire - Ziua 1

Noaptea de dinaintea plecarii nu am dormit mai deloc. Ma tot trezeam din ora in ora si ma uitam la ceas. Asa fac de cand eram mica si eram entuziasmata sa plec in tabara. Pe la un 6 m-am ridicat din pat. Mi-am mai facut restul de bagaj si m-am uitat la tv pana cand a venit Iulia sa mergem la aeroport. Cred ca si ea era entuziasmata ca a venit cu doua ore mai devreme, da a fost ok ca ne-am facut de lucru prin aeroport. Mi-am dat seama ca imi place cu avionul...cum ne-am ridicat deasupra bucurestiului am vazut muntii...
Am ajuns la Londra dupa aproape 4 ore. Iulia a spus ca am avut intarziere si ca ne-a cam invartit la aterizare...dar cum experienta mea in ale zborului cu avionul e limitata, eu am zis ca a fost un zbor bun. Ne-au asteptat baietii si am plecat spre hotel. Hotel care este ok, camera e cam micuta, dar e curata si are baie si asta e tot ce conteaza. Prima chestie turistica a fost sa ne plimbam cu autobuzele descoperite, intr-un tur al Londrei. Cam scumput, 22 de lire de persoana, da mergi cat vrei timp de 48 de ore si avem si o croaziera gratis. Am facut un tur al celor mai importante obiective turistice.
Bineinteles ca nu am descoperit din prima de unde trebuie sa luam autobuzul asa ca intr-o statie normala am intrebat unn sofer care s-a oferit sa ne duca pe gratis spre autobuzul care tocmai plecase din statie. A fost prima chestie politicoasa care ni s-a intamplat, nu ma mai mir acum cand stiu ca turismul este una dintre principalele metode de a atrage bani la bugetul Londrei...
Piccadilly circus - o piata renumita si din cate am inteles un popular loc de intalnire pentru tineri
Aglomeratie pe Oxford Street - cea mai mare si importanta zona cu magazine...era totusi sambata seara... Am fost pe Oxford Street de cateva ori si era mai putina aglomeratie, totusi este o zona destul de aglomerata la Londrei...si mai erau si reduceri:)
Trafalgar Square - un alt loc de intalnire, o piata foarte mare unde turistii se catarau la propriu pe statuile cu lei ca sa faca poze. M-as fi catarat si eu da cred ca sunt prea batrana pentru dintr-astea...
Big Ben - sa stiti ca ceasul bate la ora exacta si functioneaza cu precizie chiar si dupa atatia ani...
London Eye - o roata uriasa construita special pentru trecerea in noul mileniu, numai ca a fost atat de populara incat s-au hotarat sa o transforme intr-o atractie turistica
Catedrala Sfantul Paul - unde s-au casatorit Charles cu Diana
Monumentul - ridicat in memoria celor care au murit in incendiul care a ars mare parte din Londra in 1666. Coloana are inaltimea in metri proportionala cu perimetrul care a ars atunci
Tower Bridge - nu stiu de ce credeam ca asta este podul Londrei, nu e asa...poate vi-l mai amintiti de pe coperta tuturor manualelor de engleza din liceu
Parlementul seara - cred ca recunoasteti si Big Ben-ul

Seara am mers intr-un london pub autentic...foarte fain, dupa care am cazut franta... A doua zi m-am trezit la 6.55 cu gatul umflat si cu nasul imfundat...am racit... Deja am spus ce am facut a doua zi...maine pun si poze...

4 comments:

Lizet said...

ma bucur mult ca ti-a placut si ca te-a facut fericita. vorbim diseara

Raluk said...

Si eu ma bucur ca tu te bucuri si sa stii ca tot ce mi-ai zis tu despre Londra este adevarat, dar Londra este mult mai mult si daca credeai ca odata intoarsa acasa am sa incetez sa vorbesc de Londra te-ai inselat. A produs asa o impresie incat cred ca multa vreme de acum incolo voi pomeni de Londra...

Anonymous said...

se pare ca te-ai distrat
mai asteptam impresii si fotografii :)

Raluk said...

Hai ca nu e mult de asteptat...acu pregatesc ziua a doua:)