February 27, 2008

Spania

Mi-am facut curat in calculator si am descoperit o ciorna a excursiei mele in Spania. Si cum azi sunt nitel depresata ca nu mai reusim sa gasim o casuta frumoasa care sa ne primeasca si pe noi si pe Dea, si nu am chef sa scriu nimic, prefer sa rememorez clipele faine, cand nu trebuia sa ne mutam si lumea era frumoasa.:(
Spania prima zi

Am ajuns in aeroport pe la ora 1 noaptea, era pustiu si mi s-a parut destul de mic, desi am mers cu avionul prin aeroport pana la hangarul lui aproximativ 20 de min. Cand am ajuns la casa rudelor lui Alin cam asta era privelistea care ma intampina la fereastra. Adica Madridul in toata splendoarea lui. Un lucru tre sa il spun. Autostrazile la astia sunt luminate frate. Plus de asta din avion se vedea exact fiecare straduta si fiecare satuc.
Rudele stau in “satucul” El Casar. Un fel de Baneasa a noastra numai ca faci cam o ora pana in Madrid, iar asezarea asta e un sat in toata regula. Cu autoritati locale si cu paznic la intrarea in asezare. Din prima m-a mirat curatenia. Bine am vazut-o pe intuneric. Sper sa imi schimb parerea pe zi, nu de alta da ma demoralizez rau cand ma gandesc ca Romanica e mai murdara si decat Ungaria si decat Spania (singurele tari pe care le-am vizitat matura)...
A doua zi
In programul propus de rude scrie plimbare prin Madrid. Adica, am vizitat din masina centrul Madridului, am mancat in cel mai fain (dupa parerea lor) restaurant si apoi am plecat acasa cu gand sa ne intoarcem mai spre seara. Da cum planul din targ nu se potriveste cu cel de acasa, seara ne-am luat cu povestile si am uitat de Madrid. In plus il vedeam la doar o azvarlitura de bat, numai ca din pacate nu am reusit sa vad forfota de pe stradute noaptea...

El este Bobaru. Un catel frumos cu care imi mai alinam dorul de Dea

A doua zi Toledo
Dis-de-dimineata am plecat spre Toledo. Suveniruri, stradute multe si inguste, urcat, iar urcat, o catedrala, o piata faina, mancare la un restaurant, alte suveniruri, coborare, suveniruri, suvenituri si iar suveniruri, de i-am capiat pe toti care mergeau cu mine... Cam asa rezum eu Toledo. Pozele spun oricum totul...

A treia zi, Segovia

Fain oras. Extrem de curat. Am vazut un apeduct de pe vremea romanilor, daca nu ma insel singurul sau cel mai mare pastrat in starea cea mai buna de la Traian incoace. Asta la Segovia. Tot acolo o catedrala faina. Si din nou suveniruri.
Apoi un drum care arata ca cel de la Sinaia la Poiana Brasov. Adica serpentine si oameni iesiti cu masinile la iarba verde. (Apropo, spaniolii merg la iarba verde in locuri special amenajate cu masute si bancute, unde nu se face gratar ci se mananca un fel de aperitive la noi)

A patra zi, Burgos

Burgos-ul a foat singurul loc unde am vazut blocuri inalte ca la noi. Am mai vazut un raulet foarte fain amenajat si o catedrala. Again o catedrala, nu de alta da sunt foarte fain lucrate, iar asta din Burgos se si vizita si era destul de mare...

A cincea zi

Am zis sa facem un pui cu samantana. Am fost la magazin, am luat un pui si l-au gatit Alin cu unchiul lui. Apoi infulecat in fuga pui-ul cu samatana si graba spre aeroport. Pierdut avionul, facut crize, platit 170 de euro in plus si ajuns la ora 3 dimineata in Bucuresti. La 6 eram in picioare, sortam suveniruri si ma nimunam unde s-au dus banisorii mei.
Pe scurt a meritat si merita Spania asta mai mult de 5 zile cat i-am acordat eu. Promit totusi sa ma intorc...

Restaurantele

Asa cum poate ati vazut scurta mea vizita in Spania are doua laitmotive. Catedralele si restaurantele. Ei bine restaurantele sunt jalnice. Un roman nu ar intra in cele mai scumpe (si mai bune) nici batut. In primul rand ca spaniolii cred ca cu cat restaurantul e mai imputit cu atat e mai bun.

Aici o poza a barului. Chiar daca aveau cosuri de gunoi toti aruncau servetelele pe jos si chistoacele tot acolo.

Nu mai spun ca peretii erau cu faianta, iar rosturile acesteia erau de-a dreptul imbacsite. Nici ca mancare nu o duc mai bine. Spaniolii mananca numai rahaturi. Supa calada de exemplu este un fel de pipi de vaca (nu l-am gustat niciodata, da asa imi imaginez ca trebuie sa arate) fara nimic inauntru, nici macar un taitel ceva... Apoi mananca foarte mult miel si berbecut. Daca se poate cu mana (pe bune, in restaurant numai noi mancam cu furculita si cutitul). Si apoi ce e cel mai scarbos (cei care ma cunosc stiu ca sunt extrem de atenta la amanuntul asta) nu se spala pe maini cand ies de la buda. DELOC Am vazut oameni care se spalau inainte de a intra la toaleta, iar dupa nu.... Extrem de ciudat...
Apoi mai exista “sangeret”. Numai denumirea te face sa vomiti. Si de fapt arata ca o vomitura. Banuiesc ca e ceva pe baza de carne, da nu bag mana in foc. Eu una trei zile am mancat doar cartofi prajiti sau copti, un fel de supa in care am cerut expres sa puna ceva si carnea de pe un pui din supa altui om. Atat si nu am slabit nici macar un gram. :(

In rest farfuriile foarte faine, la fel si canile si paharele si toata aranjarea mesei.. aaaaa si uitam sa spun, astia murdaresc fetele de masa cred ca dinadins, scapau tot felul de chestii, poate si de aia pe unde am fost peste fata de masa era pusa o foaie de hartie, ca un fel de imens servetel...
Iar o masa pentru doua persoane te ducea spre 120 de euro, deci concluzionez eu ca am mancat la restaurante destul de bune...poate ma insel...da aratau tare bine....
Orice as spune, Spania merita vizitata si atat.

2 comments:

Anonymous said...

Bleah... daca ies la iarba verde si maninca aperitive habar n-au ce-i aia viata. Cred ca unul din lucrurile bune care au mai ramas prin SE Europei este faptul ca (inca) sintem lasati sa ne indeletnicim conform bunului plac de Sfantul Gratar, fara de care am fi mult mai tristi - si mai anemici :)
Vezi ca ai o problema cu pozele, cind faci dublu click ar trebui sa se potriveasca in pagina, dar nu se potrivesc, asa ca ma chinui cu poza... ca sa revolvi treaba, cind micsorezi poza da-i la width 640 si lasa sa se aranjeze el automat la height. eu asa am facut si merge. Succes!

Raluk said...

Mersic de sfaturi, dar eu am ales ca pozele sa se deschida in marimea originala cand dai click pe ele pentru cei care sunt in poze si vor sa le copieze. Ma dincolo de orice Spania e o tara ce merita vizitata si nu ma refer la vizitele pe care le fac capsunarii sau cei care sterg de rahat batranii. E altceva. Eu am avut norocul sa vizitez mai mult decat Spania turistica, am ajuns si in Alcala(localitatea aia plina de romani), am ajuns in "satucul" in care sta unchiul lui Alin si am vazut mai mult decat vad ajoritatea celor care ajung acolo...si mi-a placut, daca ai cumva ocazia sa nu o ratezi pentru ca merita.